· Μακροπρόθεσμη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης με επενδύσεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο και τεχνολογία
· Μετασχηματισμός στην οργάνωση με οριζόντια δομή και λειτουργία ομάδων – tribes
· Επαναλαμβανόμενα κέρδη προ φόρων 28 εκατ. ευρώ και υπερκάλυψη φερεγγυότητας κατά το 2020
· Ισορροπημένη σύνθεση φυσικών καναλιών και απευθείας πωλήσεων στη διανομή
· Ιδιαίτερα υψηλός δείκτης Ποιοτικού Ελέγχου (NPS), στο 64,4 – ενδεικτικός ικανοποίησης πελατών
· Κοινωνικό Προϊόν 175,35 εκατ. ευρώ και στρατηγική υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με διεθνή αναφορά
Τη μεγάλη εικόνα του οργανισμού ανέδειξε η διαδικτυακή παρουσίαση που οργάνωσε η INTERAMERICAN στις 18 Μαΐου. Ήταν μια πρωτότυπη εκδήλωση, με το πρώτο μέρος αφιερωμένο αποκλειστικά στα βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα κα στις επιταχυνόμενες εξελίξεις που φέρνει η πανδημία στον τρόπο εργασίας, σε συνδυασμό με την εκρηκτικά αναπτυσσόμενη ψηφιακή τεχνολογία, αλλά και παραμετρικά σε σχέση με τους μεγάλους, αναδυόμενους κινδύνους λόγω της κλιματικής αλλαγής και με τις σύγχρονες ασφαλιστικές προκλήσεις. Κατά το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα 2020 και τα μεγέθη, η επιχειρησιακή «βεντάλια» και ο προσανατολισμός – η στρατηγική για την προοπτική του Οργανισμού.
Κατά το πρώτο μέρος στη συζήτηση του Γιάννη Καντώρου, Διευθύνοντος Συμβούλου της INTERAMERICAN, με τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα, αναδείχθηκε η αναγκαιότητα της μετάβασης των επιχειρήσεων σε σύγχρονους τρόπους εργασίας και σε μια νέα αντίληψη της διοικητικής οργάνωσης και λειτουργίας, με γνώμονα την επιχειρησιακή συνέχεια, την αποτελεσματικότητα και εκπλήρωση των στόχων, αλλά και τη δημιουργία ενός πιο δημιουργικού και ευχάριστου πλαισίου για τους εργαζόμενους και το μέλλον της εργασίας. Το νέο μοντέλο, όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, δεν θεωρείται και τόσο «πειραματικό», δεδομένου ότι υπάρχει βεβαιότητα για το αποτέλεσμα της εφαρμογής του. «Η κρίση αποτέλεσε τον καθοριστικό καταλύτη, τον επιταχυντή στην απόφασή μας να αλλάξουμε το μοντέλο, διαδικασία που είχε ξεκινήσει πριν την πανδημία» παρατήρησε, επισημαίνοντας ότι αυτό το μοντέλο αποδεικνύεται περισσότερο κατάλληλο και για την αντιμετώπιση κρίσεων.
Δομικά, η INTERAMERICAN στη λειτουργία της μεταβαίνει από το παλαιό, στρατιωτικού τύπου πυραμιδικό μοντέλο στο οριζόντιο, που βασίζεται στη συνεργασία και ομαδικότητα με διατμηματική σύνθεση ομάδων. Το νέο μοντέλο δομής για την εργασία, τόνισε ο κ. Καντώρος, δεν είναι μηχανιστικό και βασίζεται, κυρίως, στην ευελιξία και δυνατότητα προσαρμογής και ανταπόκρισης στις συνθήκες που διαμορφώνονται στη ζωή και την αγορά. «Η αλληλεπίδραση των εταιρειών με τους πελάτες τους έχει αυξηθεί σε βαθμό εκθετικό. Διαπιστώνεται μια αυξανόμενη δυναμική, με τους πελάτες πολύ πιο απαιτητικούς. Σε μια οικονομία που ψηφιοποιείται, οι επιχειρήσεις χρειάζονται μια πιο απλή δομή, με λιγότερα επίπεδα ιεραρχίας και με τις ομάδες να έχουν πλήρως την ευθύνη ολοκλήρωσης ενός έργου, ώστε να μπορούν να το υλοποιήσουν χωρίς καθυστερήσεις για οδηγίες, παρεμβάσεις ή εγκρίσεις» τόνισε.
Περιγραφικά, το «υβριδικό» μοντέλο που υιοθετεί η INTERAMERICAN χαρακτηρίζεται από τη σύνθεση επιλογών για εργασία από το σπίτι και από το γραφείο, με απόλυτη αξιοποίηση των τεχνολογικών δυνατοτήτων που παρέχει η εταιρεία. «Πηγαίνουμε στο γραφείο για να συνεργαστούμε όπου χρειάζεται από κοντά, να κοινωνικοποιηθούμε, να εμπνευστούμε. Για μια εργασία που την κάνουμε μόνοι μας, υπάρχουν και άλλες επιλογές» διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος, συμπληρώνοντας πως αυτός ο τρόπος κάνει πιο ευχαριστημένο και αποδοτικό τον εργαζόμενο και κατ’ ακολουθία, πιο ευχαριστημένο τον πελάτη από τις υπηρεσίες που τελικά αυτός παίρνει. Ειδικότερα για τη σχέση με τον πελάτη, το βίωμα της εξ αποστάσεως επικοινωνίας και εξυπηρέτησης κατά την πανδημία και η διατήρηση των εργασιών χωρίς κάμψη, απέδειξε ότι προσαρμόζονται σε έκτακτες συνθήκες όχι μόνο οι άνθρωποι της εταιρείας αλλά και οι πολίτες. Μάλιστα, ο κ. Καντώρος υπογράμμισε πως το πιο σημαντικό είναι ότι οι πολίτες κατά τη συγκυρία αυτή κατανόησαν περισσότερο την έννοια του κινδύνου και τη σημασία της ασφάλισης και αναζήτησαν τρόπο να προστατευτούν έναντι καταστάσεων που δεν μπορούν να ελέγξουν.
Όσον αφορά στο νέο μοντέλο διοικητικής οργάνωσης, ο επικεφαλής της INTERAMERICAN αναφέρθηκε στην κατάργηση των διοικητικών σιλό και στον ρόλο των tribes («φυλών») και ομάδων, οι οποίες από την απόφαση μέχρι την εκτέλεση λειτουργούν πιο άμεσα, γνωρίζοντας πολύ καλά τι γίνεται στην «πρώτη γραμμή» και αναλαμβάνοντας την ευθύνη στην πράξη. Επεσήμανε, επίσης, ότι σε αυτό το «πιο δημοκρατικό» μοντέλο είναι αυτονόητη η αποδοχή του ενδεχόμενου της γρήγορης «αποτυχίας», ως απαραίτητης δοκιμασίας για να μάθει κάτι γρηγορότερα κάποιος και κυρίως, να προλάβει η εταιρεία άστοχες επενδύσεις σε έργα για τα οποία διαφορετικά θα διαπίστωνε μετά από πολύ καιρό ότι είναι ατελέσφορα. Για τον ρόλο της ηγεσίας, είπε πως η διαφάνεια και η συλλογική εργασία μεταθέτουν τον χαρακτήρα του ηγέτη στον ρόλο του κόουτς.
Για την αγορά που διαμορφώνεται στην Ελλάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας εκτίμησε ως αναπόφευκτη τη συγκέντρωση στον ασφαλιστικό κλάδο, προσθέτοντας ότι η INTERAMERICAN κινείται στη λογική συνεργασιών ή και αναζήτησης ευκαιριών, δεδομένου ότι επιθυμεί να συμμετάσχει στη διαδικασία δημιουργίας της νέας ασφαλιστικής αγοράς. Ειδικότερα για την εταιρεία, το ζητούμενο είναι να προσφέρει στους πελάτες της υπηρεσίες πέρα από το στενό πλαίσιο μιας ασφαλιστικής κάλυψης που βρίσκεται στον πυρήνα, με τη λογική δημιουργίας οικοσυστημάτων ή καθετοποιημένων αλυσίδων με ευρύτερες υπηρεσίες «αφού αυτό το βλέπουμε και από άλλους κλάδους, που εισάγουν την ασφάλιση στην περιφέρεια του κεντρικού αντικειμένου τους, καθώς πλέον τα όρια στους τομείς οικονομικών υπηρεσιών γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα».
Το πρώτο μέρος έκλεισε με την κατάθεση της θετικής εμπειρίας που αποκόμισαν δύο νέοι εργαζόμενοι της εταιρείας από τις συντελούμενες αλλαγές και το νέο μοντέλο εργασίας.
Η INTERAMERICAN των μεγεθών και η πορεία προς το μέλλον
Ο οργανισμός έκλεισε το 2020 με επαναλαμβανόμενα κέρδη προ φόρων 28 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά το δεύτερο μέρος. Διατήρησε, έτσι, μια εικόνα οικονομικής ευρωστίας σε συνέχεια πολλών ετών, που συνοδεύεται από υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια, με φερεγγυότητα για τις εταιρείες Ζημιών (249%), Ζωής (133%) και Βοήθειας (170%) κατά Solvency II. Η παραγωγή μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων ανήλθε στα 372 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 2% έναντι του 2019 (366,3 εκατ.). Τη «μερίδα του λέοντος» κατείχαν οι Γενικές ασφαλίσεις με 215,7 εκατ., ενώ η παραγωγή στις ασφαλίσεις Υγείας έφθασε στα 110,2 εκατ. και στις ασφαλίσεις Ζωής στα 46,1 εκατ. ευρώ. Η κατανομή της παραγωγής στα Δίκτυα διανομής ήταν ισορροπημένη, με το εταιρικό Δίκτυο να δίνει το 33,4%, το Δίκτυο πρακτόρων και μεσιτών το 31,4%, οι απευθείας πωλήσεις από την Anytime και B2B το 23,6% και οι λοιποί διανομείς (κεντρικά, direct group, bancassurance) 11,6%.
Εστιασμένη στον πελάτη, η INTERAMERICAN πλήρωσε πέρυσι σε αποζημιώσεις και λοιπές καταβολές σε δικαιούχους και ασφαλισμένους 227,3 εκατ. ευρώ και διαχειρίστηκε με Οδική και Άμεση Ιατρική Βοήθεια 478.752 περιστατικά. Κάθε ημέρα, κατά μέσο όρο, 2.387 άτομα ελάμβαναν κάποιο ποσόν ή υπηρεσία από τον οργανισμό. Το Contact Center, αυτοματοποιημένο και ψηφιοποιημένο, κατέγραψε 1,55 εκατ. επικοινωνίες εξυπηρέτησης. Η πελατοκεντρική δραστηριότητα της εταιρείας αντανακλάται στον ιδιαίτερα υψηλό Δείκτη Ποιοτικού Ελέγχου (Νet Promoters Score – NPS), που ανήλθε στις 64,4 μονάδες (μέσος όρος του παγκοσμίου Δείκτη στις Ασφάλειες: 42). Η ενδυνάμωση της εστίασης στον πελάτη, σε συνδυασμό με τον νέο τρόπο εργασίας, τον ψηφιακό και τον επιχειρησιακό μετασχηματισμό -όπου εναρμονίζονται πλήρως οι λειτουργίες του business και του ΙΤ- υποστηρίζονται με επενδύσεις της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ ετησίως για καινοτόμα συστήματα και τεχνολογικές εφαρμογές, υποδομές (μονάδες Υγείας, Βοήθεια), ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού και νέα προϊόντα – υπηρεσίες.
Η επένδυση της INTERAMERICAN στην κουλτούρα των συνεργασιών αναδεικνύεται, ενδεικτικά, στη συνεργατική εμπιστοσύνη 5 άλλων ασφαλιστικών εταιρειών που χρησιμοποιούν την Οδική Βοήθεια, επίσης στην αποκλειστική συνεργασία 5 αυτοκινητοδρόμων-κοινοπραξιών για την απόσυρση ακινητοποιημένων οχημάτων, στη συμφωνία με 4 νησιωτικούς δήμους για υποστήριξη με αερομεταφορά ασθενών και τραυματιών από τα νησιά. Ο τομέας Mobility & Convenience, στο πλαίσιο της ανάπτυξης οικοσυστήματος για τους πελάτες κλάδων Αυτοκινήτου και Κατοικίας, συνεργάζεται με αρκετές επιχειρήσεις, οργανισμούς και startups. Aκόμη, η INTERAMERICAN ενώνει τις δυνάμεις της με θεσμικά κέντρα, φορείς πρωτοβουλιών, επιχειρήσεις , τοπική Αυτοδιοίκηση και περισσότερες από 20 ΜΚΟ για πρωτοβουλίες κοινωνικής, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής αξίας.
Η «INTERAMERICAN της Κοινωνίας και της Οικονομίας» είχε κατά το 2020 απόδοση οικονομικής αξίας 175,35 εκατ. ευρώ (Κοινωνικό Προϊόν), επιβεβαιώνοντας τη διακριτή θέση που κατέχει ο οργανισμός για τη βιώσιμη ανάπτυξη και υπεύθυνη επιχειρηματικότητα μεταξύ των «The Most Sustainable Companies in Greece», στο κορυφαίο επίπεδο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η εταιρεία συνεισφέρει στην Ελληνική Οικονομία περί το 0,2% του ΑΕΠ και πέρυσι απέδωσε σε φόρους εισοδήματος 9,70 εκατ., σε ασφαλιστικά ταμεία 10,17 εκατ., σε αμοιβές διαμεσολαβητών και προμηθευτών 112,34 εκατ. και σε ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης 610 χιλ. ευρώ, με τις 330 χιλ. να κατευθύνονται στην αντιμετώπιση της πανδημίας (για το δημόσιο σύστημα υγείας και εκπαίδευσης και για την υποστήριξη ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας).
Κατά το τελευταίο μέρος της εκδήλωσης, η διοικητική ομάδα της INTERAMERICAN απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού. Συγκεκριμένα, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Γιάννη Καντώρο πλαισίωσαν τα στελέχη της Εκτελεστικής Επιτροπής, Murat Erzincanli – CFO, Vincent Teekens – COO, Δροσιά Καρδάση – Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού, Τάσος Ηλιακόπουλος – Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, Γιώργος Βελιώτης – Γενικός Διευθυντής Ζωής και Υγείας και Ανδρέας Φιαμέγκος – Διευθυντής Νομικών Υπηρεσιών.